Schooltandarts Dantekids

Dantekids is "de coole tandarts" die met de school van uw kind samenwerkt.

Omdat wij een goed gebit bij kinderen belangrijk vinden hebben wij een samenwerking met Dantekids. Dantekids is een schooltandartsvoorziening, die regelmatig op verschillende basisscholen komt.

Dantekids haalt de kinderen van school op voor controle van het gebit en brengt de kinderen weer terug naar school. Dit gebeurt onder schooltijd. Als er tijdens zo’n controle blijkt dat een behandeling nodig is, zal de begeleidster van Dantekids voor uw kind een nieuwe afspraak inplannen.

De Dantekids begeleidster zal uw kind uit de klas ophalen en na ruim 1 uur weer veilig op school terugbrengen. In de veilige Dantekids bus zitten meerdere kinderen die gezamenlijk de tandarts bezoeken. In de Dantekids bus wordt gezorgd voor gezellige muziek en in de wachtkamer is er van alles te doen voor uw kind.

Als uw kind nog geen eigen tandarts heeft, kan uw kind via Dantekids de halfjaarlijkse controle van het gebit laten doen. Op school is een inschrijfformulier bij de directie af te halen.